2007-01-13

Inför vårterminen

Jag säger:
Jag känner mig ovan vid att vara ledig, jag tänker på gårkvällens samtal, att jag inte kom på något att prata om i början. Men på slutet blev det "som vanligt" igen.
Min vän säger:
Just det! Man blir avtrubbad av att vara ledig, men kan inte hitta tillbaka till sin vanliga aktiva sida, det är litet besvärligt ibland. Därför är nog vardagen alltid bäst trots allt. Det vanliga.
Jag säger:
Grejen är väl att jag inte gillar att vara ledig alltför länge. En stund i taget har jag ju inga problem med
Min vän säger:
Ja, det är nog så. Men jag kan också uppleva att då man hade sommarlov när man var mindre så tog det ett bra tag att känna sig riktigt ledig, att komma in i ledighetsvardagen, så att säga.
Jag säger:
Ja, så var det. Men jag tänker på nuvarande uppehåll mycket mer är INFÖR något annat. Som om jag står på en busshållplats.
Min vän säger:
Ja, så kan man se det. Men när man är liten är det en ofantlig tidsrymd, får vi komma ihåg. Nu är det ett sandkorn i en öken.
Jag säger:
Må så vara. Tyvärr så längtade man ju efter sommarlovet hela året.
Min vän säger:
Ja, och då man hade sommarlov ville man till skolan. Sådant är livet!
Min vän säger:Att man längtade till skolan berodde väl på att man hade fått lära sig att man skulle göra det. För övrigt

Inga kommentarer: